6 Wiadomości | 84 Pliki | 95 Filmy | 94 Kody
Gry
Szukaj
Najpopularniejsze Filmy
Najpopularniejsze Kody
Polecane strony
Statystyki




Contra 4 (NDS)
Wydawca: Konami
Producent: WayForward Technologies
Data wydania Swiat: 2007
Data wydania Europa: 2007
Gatunek: Akcja

Dodal: Yamato
Dnia: 12.04.2008
Czytan: 9254
Nasza ocena: 10
Ocena Graczy: 0.4



Galeria Filmik kody
Recenzja:
W 1987 roku Konami wydało na automaty Contrę, znaną w Europie pod tytułem Gryzor, zaś w Japonii pt. Kontora. Rok później ta sama firma stworzyła port tej gry na konsolę NES(vel Pegasus), i właśnie dzięki tej wersji Contra zdobyła ogromną popularność. Contra była jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą grą na NESa, albo jak kto woli Pegasusa. Nic dziwnego, że gra doczekała się kontynuacji w postaci 11 sequeli, z których 3 nie mają nic wspólnego z fabułą Contry. A tym 11 jest wydana w 2007 roku Contra 4. W przeciwieństwie do ostatnich części, tych wydanych na PS2, Contra 4 jest powrotem do korzeni Contry i wykorzystuje rozwiązania z poprzednich gier z serii, szczególnie z Contry 3. Nie znaczy to, że w grze zabrakło nowinek. Jedną z nich jest wprowadzenie haka, który umożliwia naszemu bohaterowi przyczepianie się do platform, dzięki czemu można się dostać w trudno dostępne miejsca. Z rzeczy zaczerpniętych ze starszych tytułów można wymienić między innymi wspinanie się po ścianach, możliwość posiadania dwóch broni jednocześnie, niektórzy bossowie czy poziomy z widokiem zza pleców.

Akcja gry dzeje się w roku 2638, czyli 2 lata po Contrze 3 i 3 lata przed Contrą Hard Corps. Kosmiczny bad ass Black Viper przylatuje na Ziemię. Zostaje on wykryty na wyspie Galuga, gdzie zostają wysłani czterej komandosi, dwóch znanych z Contry - Bill i Lance, i dwóch nowych, którzy noszą kryptonimy takie same jak Bill i Lance w amerykańskiej wersji Contry - Mad Dog i Scorpion. Przed rozpoczęciem gry możemy wybrać, kim chcemy grać. Oprócz tych czterech postaci można odblokować 5 dodatkowych postaci znanych ze starszych Contr. Gra nie wykorzystuje stylusa w żaden sposób(aczkolwiek można go używać do nawigacji w menu), a touchscreen służy jako przedłużenie ekranu, dzięki czemu mamy większe pole manewru. W grze mamy 3 poziomy trudności - Easy, Normal i Hard. Pierwszy to rodzaj treningu przed "prawdziwą" rozgrywką, nie ma tu niektórych przeciwników, Normal jest ehm... normalny, a Hard to naprawdę trudny tryb tylko dla hardkorowców. Oprócz zwykłego karabinu gracz ma do dyspozycji 6 dodatkowych broni, które zdobywa niszcząc kapsuły i zbierając orły, które z nich wypadają. Każdy orzełek ma wypisaną literę, która reprezentuje daną broń: F(miotacz ognia, bardzo słaba broń), M(szybkostrzelny karabin), C(silna, ale wolna wyrzutnia rakiet), H(rakiety samonaprowadzające), L(laser), S(spread gun, karabin rozpryskowy, najlepsza broń dostępna w grze). Każdą broń można ulepszyć, zbierając drugiego orzełka z tą bronią. Oprócz broni, w grze możemy znaleźć dwa orzełki z power-upami: B(bariera dająca nam nieśmiertelność przez jakiś czas) i pusty orzełek wysadzający wszystkich przeciwników na ekranie. A przeciwników jest wielu, mamy między innymi zwykłych żołnierzy takich jak w Contrze, strzelców - stojących i leżących, mutanty, roboty, Obcych, facehuggery i kilku innych. W grze jest 9 poziomów, sześć z widokiem od boku, i trzy zza pleców. Na końcu każdego poziomu jest boss.

Grę zaczynamy w dżungli na wyspie Galuga, która jest miejscem wydarzeń z pierwszej Contry, niszczymy wzmocnioną wersję bazy znanej z tejże właśnie Contry, następnie przechodzimy przez laboratorium do wodospadu, gdzie walczymy z bossem bardzo przypominającym trzeciego bossa z pierwowzoru, i jak kiedyś na Pegasusie wskakujemy do bazy, która jest poziomem z widokiem zza pleców i... znowu napotykamy bossa z Pegasusa. Po nim jest poziom w budynku, gdzie zmierzymy się z potworem, który o ile się nie mylę zagościł także w Contrze 3. Kiedy go pokonamy, mamy poziom na którym nasz bohater siada na skuterze wodnym i płynie w kierunku bazy wroga, łowiąc przy okazji zmutowaną rybę. Po udanych połowach udaje się do drugiego poziomu zza pleców i rozwala ogromnego robota z Contry 3 i udaje się do miasta, nie na zakupy, bowiem miasto zostało już zaatakowane przez wroga. Zabijając po drodze zmutowane kozy(czy też psy, ale wg. mnie są to kozy), żołnierzy i mutanty, wysadza w powietrze spory czołg i rusza do mrocznego gniazda Black Vipera. Przejście do tej bazy jest mrocznym poziomem widzianym zza pleców naszego bohatera. Na końcu tego poziomu czeka tzw. Szatan Serduszko - ostatni boss pierwszej Contry. Kiedy będzie już po nim, przechodzimy do ostatniego poziomu - wnętrza ogromnej kreatury-transportera(Zerg Overlord?) i stajemy oko w oko z Black Viperem. Wykańczamy go i THE END. I co dalej? Czy to już koniec zabawy? Nie! Jeżeli mamy 2 DS'y możemy zagrać z kumplem(albo z bratem, z babcią czy z księdzem ;) ).

Contra 4 oprócz trybu głównego(Arcade Mode) oferuje również inny tryb - Challenge Mode. W tym trybie musimy wykonywać różne zadania, a jest ich 9: Mutt Hunt, czyli zabijanie "kóz", Bad Guy Blitz, czyli swoisty survival mode, Rematch to walka z bossami, Gunplay to tryb, w którym można używać nowych broni, niedostępnych w Arcade Mode, Low Ammo to gra z ograniczoną amunicją, Speed Run jest grą na czas, Pacifism polega na ukończeniu poziomu bez strzelania, a w Friendly Fire nie można zabijać przechodniów. Można również obejrzeć galerię gier z serii Contra. Jednak najciekawszą rzeczą jest wg. mnie możliwość zagrania w Contrę i Super C z NESa za pomocą wbudowanego w grę emulatora. Można nawet w nie grać na dwóch graczy, ale jedynie na 1 konsolce.

Grafika w grze jest kolorowa i odwzorowuje klimat danego poziomu. W dżungl i na wodospadzie i mamy soczyste kolory o zielonej karnacji , w mieście w tle widzimy bloki i czerwone niebo, a na końcu panuje mroczny klimat niczym w filmie "Alien". Animacje postaci są niesamowicie płynne i wyglądają realistycznie. Przyczepić mogę się jedynie do przerywników, które są przedstawione w postaci statycznych obrazków. Szkoda, bo mogło być lepiej. Od strony dźwiękowej Contra 4 też przedstawia się nieźle. Większość kawałków w Contrze 4 to remiksy tych z wcześniejszych Contr, jednak każdy z nich jest wykonany naprawdę kapitalnie. Muzyka, podobnie jak grafika dopasowuje się klimatem do poziomu - na pierwszym poziomie mamy remix "Jungle" z pierwszej Contry, a na końcu mamy kawałek rodem z "Alien". Ogólnie, muzyka wpada w ucho i jest bardzo klimatyczna. Podsumowując, Contra 4 to must have dla każdego posiadacza DS'a. Świetna grafika i dźwięk, wysoki poziom trudności, niesamowity, oldschoolowy klimat i możliwość zagrania w jedne z najlepszych gier wszechczasów! Gorąco polecam!


»Komentarze

Dodał Akolita Dnia: 14.04.2008 10:04
Najlepsza gra na Dual Screena !
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Login
Ankieta
Shoutbox



   
COPYRIGHT BY STREFA-GIER
ALL RIGHTS RESERVED