7 Wiadomości | 84 Pliki | 95 Filmy | 94 Kody
Gry
Szukaj
Najpopularniejsze Filmy
Najpopularniejsze Kody
Polecane strony
Statystyki




Chronicles of Riddick: Ecape from Butcher Bay
Wydawca: Nicolas Games/Vivendi Games
Producent: Starbreeze AB
Data wydania Swiat: 07 grudnia 2004
Data wydania Europa: 28 lutego 2005
Gatunek: FPS/akcja

Dodal: Akolita
Dnia: 05.04.2008
Czytan: 2851
Nasza ocena: 9
Ocena Graczy: 0



Galeria Filmik kody
Recenzja:
W świecie elektronicznej rozgrywki istnieje pewne przekonanie, które brzmi –„nie ma dobrej gry opartej na filmie”. Niestety w większości przypadkach sprawdza się ono w stu procentach. Od zarania dziejów, gdy na ekranach ATARI, czy telewizorów gościły ośmio-bitówki, gry insygnowane jakimś filmem oznaczała niezły crap. Niestety gry tego typu żerują jedynie na licencjach wysoko budżetowych hoolywodzkich produkcjach, często są to gry tworzone zaledwie w parę miesięcy, by tylko zdążyć z dead linem na premierę filmu. Jednak w tym całym szambie zdarzają się rodzynki takie jak Chronicles of Riddick Escape from Butcher Bay

Już na początku tej recki warto nadmienić, że Chronicles of Riddick EFBB (będę używał tego skrótu, gdyż Escape from Butcher Bay piszę się dość długo ;) ).
śmiało mogę napisać ,że „cyfrowy” Riddick jest znacznie lepszy od filmu i nawet bez Chronicle of Riddick the MOVIE i Vina'a czy X-Zibita gra może śmiało może rywalizować z najlepszymi FPS'ami. Riddicka –właściwie Roger B. Riddicka, chyba nie trzeba przedstawiać- mówiąc krótko jest to seryjny morderca, złodziej, wyrzutek i w ogóle zboczeniec, jakich mało na tym (wszech)świecie.

Fabuła EFBB jest prequel’em zdarzeń z Pitch Black oraz Chronicles of Riddick. Nasz bohater zostaje pojmany przez znanego zapewne fanom Pitch Black łowcę nagród, nijakiego Johns’a -którey nie raz zalazł Riddickowi za skórę (dlatego dość marnie skończył –jeśli chcecie wiedzieć „ło szo chodzi” to polecam obejrzenie filmu Pitch Black). Johns przewozi Riddicka do najlepiej strzeżonego i rygorystycznego więzienia –tytułowej Zatoki Rzeźnika. Nasz bohater oczywiście nie należy do tych pokornych więc po zaledwie paru godzinnym pobycie podejmiemy pierwszą (z paru) próbę ucieczki z Butcher Bay przy okazji zabijać parędziesięciu (no dobra paruset) strażników ,celnika Abbota- strasznego buca i lizodupka oraz samego namiestnika Butcher Bay.

Walką oraz neutralizacji przeciwników warto poświęci cały akapit: W grze jak w typowym shooterze mamy oczywiście spluwy –(ty w grze jest zaledwie parę, ale w zupełności wystarcza), wszelkiego rodzaju pałki, noże, śrubokręty, które w ręku Riddicka zamieniają się w broń masowej. Najlepsza bronią jednak pozostaje …. sam Riddick! Nasz morderca, doskonale maskuje się w cieniu, dzięki czemu może zakraść się od tyłu do przeciwnika pozbawiając go ciężaru, jakim jest kark lub tętnica szyjna. W grze możemy również stanąć z wrogiem „face to face” w walce na pięści –system walki jest bardzo prosty LPM oraz z zależności od naciśniętego klawisza WSAD’u oznacz jeden cios, PPM trzymamy zaś gardę (co nie znaczy, że gwarantuje nam to całkowite bezpieczeństwo). Możemy, również podjąć próbę szybkiego rzucenia się na strażnika od frontu, przeciągnięciu lufy broni wroga pod jego żuchwę i oddaniu strzału –(mało przyjemna śmierć). Gra jak łatwo się domyśleć jest dość…. no dobra bardzo krwawa i brutalna (przeznaczona raczej dla dojrzałych graczy), ale jak napisał Shakespeare "W tym szaleństwie jest metoda!”, więc zabijanie kolejnych buców czy Abbota daje sporą satysfakcje. Warto poćwiczyć mordowanie z ukrycia, gdyż sporą część gry przechodzimy BEZ broni palnej. Próba podniesienia broni kończy się dość bolesnym porażeniem prądem (zabezpieczenie przed buntem więźniów). Całe Butcher Bay jest naprawdę świetnie zaprojektowane. Brud i ogólny syf, doskonale oddaje wyobrażenia o rygorystycznych więzieniach jak Alcatraz czy East Coast Prison w stanie Filadelfia. W grze poruszamy się po ciasnych i klaustrofobicznych pomieszczeniach (a la Doom od korytarzy i cel więziennych po PigsVille (sami zobaczcie co to jest) aż do pomieszczeń dla personelu więzienia, podziemi, hangarów. Mimo klaustrofobicznej budowy levelów programiści dali nam dość spore urozmaicenie lokacji.

Riddick jak już sami zapewne wywnioskowaliście zwykłym człowiekiem koksem nie jest. Tu w Butcher Bay Riddick nabywa swój dar- możliwość widzenia w ciemności. Podobnie jak w filmie gogle Riddicka będą jego nieodłącznym towarzyszem, a możliwość widzenia w ciemności często daje nam przewagę nad wrogiem -(Nie boję się ciemności, to ona boi się mnie), podobnie również jak w filmie i komiksie zdjęcie gogli w oświetlonym pomieszczeniu sprawia, że zostajemy oślepieni.

Grafika jak na swoje czasy jest jak najbardziej OK ,ładne cienie tektury w wysokiej rozdzielczości. Doskonale prezentują się również modele postaci, których twarze doskonale wyrażają emocje od złości przez strach aż do głodu narkotykowego. Muzyka również trzyma klimat w odpowiednich momentach przyspiesza, gdy akcja zaczyna się zaostrzać.
Zadań w grze jest sporo bo obok tych obowiązkowych (niezbędnych do ukończenia gry) jest wiele pobocznych od znalezienia okularów przez zdobycie dragów aż do zabójstwa na zlecenia. Jaka jest nagroda z tych a la Questów? Ano paczka papierosów, każda paczka fajek znaleziona lub zdobyta w grze okrywa nam nowy image czy artwork do całkiem bogatej galerii. Warto, więc postarać się i odlaeść wszystkie paczki (czego osobiście nie dokonałem)

Cóż jak wiadomo nie ma czegoś takiego jak gra idealna, więc na koniec należy wspomnieć od minusach. Cóż tych w sumie za wiele nie ma. Do najpoważniejszych na pewno należą wszechobecne load’ingi (Xbox się kłania) oraz strefy doczytywanie, nie wszystkim również przypasują małe, ciasne, klaustrofobiczne lokacje.

Ogółem gra jest warta grzechu i tych 20 zł gdyż nawet na trybie easy zapewnia około 8 godzin gry i to gry w najlepszy znaczeniu tego słowa! Jest to jedna z niewielu gier w których w parę minut po ukończeniu gry, ponownie kliknąłem w „new game”. Gorąco polecam.


»Komentarze

Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Login
Ankieta
Shoutbox



   
COPYRIGHT BY STREFA-GIER
ALL RIGHTS RESERVED