7 Wiadomości | 84 Pliki | 95 Filmy | 94 Kody
Gry
Szukaj
Najpopularniejsze Filmy
Najpopularniejsze Kody
Polecane strony
Statystyki




Call of Duty 4: Modern Warfare
Wydawca: Activision
Producent: Infinity Ward
Data wydania Swiat: 6 listopada 2007
Data wydania Europa: 9 listopada 2007
Gatunek: FPS -akcja

Dodal: Akolita
Dnia: 30.01.2008
Czytan: 6338
Nasza ocena: 9
Ocena Graczy: 1.2



Galeria Filmik kody
Recenzja:
Śmiało i z czystym sercem mogę napisać, że Call of Duty to najlepsza saga FPS'ów osadzonych w realiach największego konfliktu zbrojnego, jaki miał miejsce -mam tu oczywiście na myśli drugą wojnę światową. Seria zawsze cieszyła się powodzeniem i uznaniem graczy zarówno w grze on jak i off line. Niestety z niewiadomych i raczej nieuzasadnionych przyczyn trzecia część CoD ukazała się jedynie na konsole. Wśród PC’towców pojawiła się mroczna myśli, że na ich sprzęcie nigdy nie będzie juz im dane grać w kolejne odsłony Call of Duty. Na szczęście czwarta część pojawiła się na PC i od razu musze powiedzieć, że jest to jeden z lepszych FPS’ów jaki było mi dane zagrać!

Na wstępie warto napisać, że Infinity Ward dokonało bardzo ryzykownego kroku w produkcji tej gry. Jaki? Ano taki, że z roku 1944 przenosimy się do... współczesności. Zapewne konserwatywni fani CoD skrytykują ten pomysł; w sumie mnie też będzie trochę brakowało walki na frontach WW II, ale z drugiej strony ile razy można lądować w Normandii czy walczyć w Stalingradzie. Był to naprawdę ryzykowny krok ze strony twórcy, ale wg mnie jak najbardziej uzasadniony i trafny!

Mimo zmiany "epoki" w jakim została osadzona gra, grając w Modern Warfare od razu wiemy, że jest to stare dobre Call of Duty. Gra nic a nic nie straciła ze swojego czaru, grywalnośći i klimatu, śmiem stwierdzić nawet, że gra nawet zyskała w tych aspektach. Wybuchy, moździerze, krzyki kolegów "caver me when I reload" czy przerażający okrzyk "RRRPPPPGGGG", po którym następuje ogromny wybuch. Jak się nie zakochać w tej grze ?

Twórcy; śladem wcześniejszych odsłon Call of Duty, oddali w nasze ręce dwie kampanie na różnych frontach, które podobnie jak w CoD2 cały czas przeplatają się ze sobą. Pierwszą w nich jest kampania, w której przyjdzie walczyć nam w oddziałach brytyjskiego SAS. Jako wojak SASu zwiedzimy generalnie byłe republiki związku radzieckiego w celu odnalezienie szefa terrorystów (zresztą w kampanii amerykańskiej cel właściwie jest ten sam). W misjach brytyjskich, należy przyjąć trochę inną taktykę niż "huzia na wroga" znaną z CoD2. Tu celem jest eliminacja wroga w jak najcichszym sposobie. Nie oznacza to oczywiście, że przyjdzie nam działać jak Sam Fisher czy inny tajny agent. Wymiana ognia jest tu naprawdę ostra i niewiele się różni od tej znanej z poprzednich odsłon CoD. Drugą kampanią jest oczywiście kampania amerykańska (a jakże by inaczej) Tu jednak zapominamy o cichym działaniu i wkraczamy w sam środek piekła walk na Bliskim Wschodzie. Kurz, pył, piasek, krew, to wszystko naprawdę się czuje! Gra ma naprawdę niesamowity klimat, który zawdzięcza nie tylko wspaniałej grafice, ale również genialnemu wyglądzie map i niesamowitym zróżnicowanym misjom i wszelkim akcjom, jakie przyjdzie Wam, zobaczyć grając w CoD4.

Graficznie, gra prezentuje się naprawdę świetnie, zarówno na konsole jak i PC. Świetnie odwzorowana broń (o niej później), genialnie wyglądający przeciwnicy i towarzysze z oddziału. Jednym zdaniem miód i orzeszki na serce i oczy każdego gracza i fana CoD. Skoro wspomniałem już o naszych "brothers in arms" to warto napisać w tym momencie o sztucznej inteligencji. Ta prezentuje się naprawdę dobrze, zarówno wrogowie jak i nasi kamraci potrafią zadbać o swój tyłek nie wystawiając się na bezpośredni obstrzał wroga. Nasi towarzysze stanowią naprawdę silne wsparcie ognia, którzy nie tylko potrafią nacierać, ale również w odpowiednim momencie wycofać się i zając bezpieczne pozycje. I tu pojawia się ciekawy bajer. Wszelkiego rodzaju drewniane płotki, cienkie ściany nie gwarantują nam ochrony. Kule po prostu zgodnie z realizmem przenikają takiego rodzaju przeszkodę, raniąc naszego wojaka. Na szczęście tan "bajer" działa również vice-versa. Wróćmy jednak na chwilę jeszcze do AL. Jak juz pisałem stoi ono na wysokim poziomie, choć i tak cały czas niektóre zdarzenia są mocno oskryptowane i czasem program może zgłupieć, jeśli zniszczymy jakiś obiekt lub pojazd zanim przewidzi do skrypt.

Przejdźmy teraz do uzbrojenia, które musze przyznać, że jest dość bogate. Mamy zarówno amerykańskie uzbrojenie jak i ulubioną broń międzynarodowego terroryzm, czyli starego dobrego AK-47. Brytyjskie SAS oczywiście otrzymało zupełnie inny inwentarz ze względu na styl prowadzonych przez oddział misji. Mamy, więc bronie, które umożliwią nam jak najcichsze działanie. W CoD4 nie brakuje również starych znanych patentów z części drugiej jak np. brak pasku HP. Podobnie jak CoD2 tak i tu, gdy ekran stanie się mocno czerwony należy jak najszybciej skitrać się za jakąś osłonną by tam odsapnąć chwilę lub dwie i z powrotem ruszyć do akcji.

Mimo swojej wielkości i genialności gra nie jest pozbawiona wad. Do najbardziej denerwującej należy.... długość gry! Po prostu ta gra jest zbyt krótka. Właściwie w momencie, gdy na dobre wkręciłem się w CoD4 moim oczom ukazały się napisy końce. (Warto odczekać napisy końce, gdyż po nich mamy okazję zagrać w bonusową misję). Do innych wad należą: trochę zbyt duża ilość skryptów i.... wybuchające samochody. Zapewne zastanawiacie się o co mi do licha chodzi. Ano po prostu nierealistycznie wygląda jak samochód ostrzelany z AK-47 nagle wybucha! Nawet gdyby pocisk trafił w pełny bak benzyny to i tak nie doszło by do wybuchu! Wiem, że zapewne miało to przyspieszyć akcję i dodać widowiskowości, ale by robić to kosztem realizmu? Cóż jak kto woli, zresztą z drugiej strony... to tylko gra ;)

Podsumowując Call of Duty 4 Modern Warfare jest wg. mnie najlepszą odsłoną CoD zarówno na PC jak i konsole. Jak dla mnie jedna z najlepszych gier FPS ubiegłego roku!


»Komentarze

Dodał Kami Dnia: 22.02.2010 14:32
O tym, ze gra trzyma klasę świadczy wysokość jej sprzedaży. Według gametank.pl znajduje się na pierwszym miejscu pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy w 2009 roku w Japonii, Stanach i Wielkiej Brytanii: http://gametank.p l/na-szybko/najle piej-sp
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Login
Ankieta
Shoutbox



   
COPYRIGHT BY STREFA-GIER
ALL RIGHTS RESERVED