7 Wiadomości | 84 Pliki | 95 Filmy | 94 Kody
Gry
Szukaj
Najpopularniejsze Filmy
Najpopularniejsze Kody
Polecane strony
Statystyki




Okami
Wydawca: Capcom
Producent: Clover Studios
Data wydania Swiat: 09 lutego 2007 (PAL)
Data wydania Europa: 09 lutego 2007
Gatunek: zręcznościowe - przygodowa (Okami)

Dodal: Akolita
Dnia: 16.01.2008
Czytan: 3120
Nasza ocena: 10
Ocena Graczy: 0.1



Galeria Filmik kody
Recenzja:
Daleko, daleko na wschód od naszego kontynentu w kraju kwiatu wiśni, samurajów i zielonej herbaty w wiosce Kamiki żył sobie wilk. Ale nie jakiś tam zwykły wilk wyjący nocami do księżyca. To był mityczny potężny wilk o śnieżnobiałej sierści, który swoją mocą pomógł dzielnemu wojownikowi pokonać smoka zagrażającemu całemu Nipponowi. Wilk w walce w długie walce poświęcił swojej życie za bezpieczeństwo wioski i całego kraju. Wdzięczni mieszkańcy postawili na skraju wioski świątynię z posągiem wilka, któremu zawdzięczali życie i lepszą przyszłość. Po wielu latach spokoju nad wioską jak i nad całym światem znowu zawisła groźba chaosu. Dawno pokonane demony znów zagrażają Japonii, dlatego przywołano ją.. potężną boginię Amaterasu, która przyjęła ciało mitycznego dzielnego wilka. Teraz w jej rękach a raczej łapach leży przyszłość całego Kraju Kwitnącej Wiśni.

Tak w wieeeelkim skrócie można przedstawić złożoną i wielowątkową fabułę Okami. Sam fakt, że intro do gry, które zaznajamiało nas z fabułą gry trwała niebagatela 20min. Mimo wszystko warto być cierpliwym i obejrzeć całe intro gdyż to jest naprawdę ładnie wykonane i pozwala nam się jakoś odnaleźć w świecie feudalnej Japonii i jej mitów. Już na samym wstępie muszę napisać, że Okami nie jest zwykłą grą.. to jest raczej interaktywna baśń. W tej grze wszystko jest niezwykłe od grafiki przez muzykę i mechanikę aż po głównego bohatera. Czasem wydawało mi się, że twórcy gry (Clover Studio) musieli być na niezłym haju lub po paru litrach zielonej herbaty czy sake by wymyślić coś takiego. No dobra przejdźmy jednak do konkretów... zacznijmy od głównego bohatera. Zazwyczaj w grach RPG’o podobnych jest nim potężny, silny i odważny heros paker z wielkim mieczem i tajemniczą przeszłość lub z amnezją.... w Okami jest nim bogini Amaterasu w skórze mitycznego śnieżnobiałego wilka. Tak, tak w grze przyjdzie nam poruszać się wilkiem, który nie tylko rozumie ludzką mowę, ale również zna się na akrobatyce a do tego walczy lepiej niż Gołota.

Największy problem przy pisaniu tej recki miałem właściwie na samym początku próbując sklasyfikować Okami to jakieś konkretnego działu: FPS, RTS itp. Po wielu godzinach zdecydowałem, że grę przydzielę do specjalnego działu o nazwie „Okami” lub „inne”, bo do jakiej grupy można przydzielić grę, która ma w sobie elementy RPG, akcji-walki, przygodówki, gier logicznych oraz platformówek. Zacznijmy może od aspektu RPG a więc w grze przyjdzie nam wykonywać liczne questy poboczne, przewlekać się przez długie rozmowy, zbierać i kupować itemy. Gra posiada również całkiem przyjemne (a la God of War) walki oraz liczne zagadki logiczne. A co z motywem platformera? Ano w Okami przyjdzie nie raz wspinać nam się w różne miejsca używając np. wall jumpa. Czy istniał w ogóle kiedyś w historii elektronicznej rozrywki taki mish-mash? chyba nie...

Jednak nie w tym tkwi magia Okami. Jej źródło znajduje się w niesamowitej oprawie audio-wideo oraz niepowtarzalnym klimacie. Jak najłatwiej opisać grafikę w Okami... hmmm widzieliście kiedyś średniowieczne japońskie malowidła? Właśnie tak wygląda grafika w Okami dla tych, którzy raczej nie interesując się sztuką dalekiego wschodu postaram się trochę konkretniej opisać jak wygląda oprawa graficzna Okami. A więc po pierwsze między otoczeniem nie mammy wyraźnych konturów, większość postaci jest dość kanciastych a to wszystko ubarwione jest pstrokatymi i jaskrawymi kolorami. Tego właściwie nie da się dokładnie opisać samymi słowami to trzeba zobaczyć. Najkrócej grafikę w Okami można określić jako swoiste dzieło sztuki! Będąc szczery nie wiedziałem, że na stare dobre PS2 można stworzyć tak piękne otoczenie i osiągnąć taki stopień wyglądu graficznego zachowując jednocześnie płynną animację. Taki rodzaj grafiki jaki prezentuje Okami stwarza niesamowitą atmosferę, grając w tą grę odnosi się, że właściwie, że nie siedzimy z padem w ręku lecz ze starym japońskim pergaminem na którym namalowaną niesamowitą legendę.

Największą innowacją jest jednak pędzel. Jak już pisałem w grze wszystko zostało zaprojektowanie tak byśmy poczuli się jak czytelnicy a właściwie autorzy jakieś legendy. Do czego służy pędzel w Okami? Ano pędzel jest tutaj właściwie magiczną różdżką, za pomocą, której będziemy używać moce naszego boskiego wilka (w sumie jest ich 13). Jak to wygląda w praktyce? A więc w każdym momencie gry włączając przycisk R1 przenosimy się do naszego wirtualnego biurka gdzieś daleko na wschodzie, na którym leży pergamin z zamrożonym obrazem z chwili w którym nacisnęliśmy R1. Teraz używając boskiego pędzla możemy pomóc naszemu wilkowi w poruszaniu się domalowując mosty, rzeki czy liście na drzewach. Po odpuszczeniu R1 namalowana przez nas rzecz staje się częścią otoczenia! Do tej pory nie mogę podnieść swojej szczęki po misji, w której moim celem było...namalowanie słońca! zamieniając tym samym noc w dzień. Rysunki, które malujemy są oczywiście proste np. za słońce odpowiada narysowany okrąg na niebie zaś za księżyc zgrabny rogal. Nie trzeba, więc nie wiadomo jakich zdolności manualnych by posługiwać się magicznym pędzlem. Jest również nasz bronią. Dzięki mocom taki jak Slash możemy nie tylko ranić przeciwników, ale również kruszyć skały czy wyważać drzwi torując sobie przejście do dalszych części świata gry. Sami przyznacie, że czegoś takie jeszcze nie było.

Okami jest grą pełną kontrastów z jednej strony mamy baśniowy wygląd, przepiękną grafikę, dźwięczną muzykę Ying Yang a z drugiej naprawdę bardzo dobry humor. Często zdarzało mi się zaśmiać podczas gry w Okami widząc reakcję wilka podczas rozmów z ludźmi. Nasza postać potrafi również szczekać strasząc tym samym ludzi, lub przywoływać ich do siebie, gryźć i kopać dołki no (jak to wilk). Ze wszystkich akcentów humorystycznych najbardziej do gustu przypadł mi jeden z czarnych charakterów, którym był mały… słodki, mały żółty ptaszek przed którym największe draby trzęśli kimonami.

Czy Okami ma jakieś wady?.. z poważniejszych w sumie jedynie jedną- mianowicie brak podłożonych głosów. Zamiast lektorów w kwestiach mówionych mamy jakiś niewyraźny bliżej niezidentyfikowany zremisowany komputerowo głos. Jest to w sumie trochę denerwują gdyż te głosy są często niemiłe dla ucha i brzmią, co najmniej dziwnie, ale przy ogromie zalet i magii tej gry ta wada staje się naprawdę mikroskopijna i niezauważalna.

PlayStation 2 zawsze było kojarzone z tytułami takimi jak Devil May Cry, Metal Gear Solid, Onimusha czy ostatnio God of War. Teraz do tego grona śmiało może dość Okami, które naprawdę pokazuje na co stać już w sumie mocno wysłużoną konsolkę Sony. Jak dla mnie jest to jedna z najlepszych gier na PS2 nie tylko roku 2007, ale gier na PS2 w ogóle!


Przygotowana jest obecnie wersja na Wii


»Komentarze

Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Login
Ankieta
Shoutbox



   
COPYRIGHT BY STREFA-GIER
ALL RIGHTS RESERVED