7 Wiadomości | 84 Pliki | 95 Filmy | 94 Kody
Gry
Szukaj
Najpopularniejsze Filmy
Najpopularniejsze Kody
Polecane strony
Statystyki




Tom Clancy's Rainbow Six Vegas
Wydawca: Ubisoft
Producent: Ubisoft Studios
Data wydania Swiat: 12 grudnia 2006
Data wydania Europa: 22 czerwca 2007
Gatunek: taktyczny FPS

Dodal: Akolita
Dnia: 14.12.2007
Czytan: 6005
Nasza ocena: 9
Ocena Graczy: 0.2



Galeria Filmik kody
Recenzja:
Rainbow Six, jest Mekką, dla tych wszystkich graczy, którzy w grze jako priorytet postawili sobie myślenie i godzinne planowanie akcji a nie bezmyślną rzeź w stylu Dooma czy Quake (co nie znaczy, że i takie gry dają sporo frajdy). Godziny przygotowań, przemyśleń, sterczenia nad mapami obszaru infiltracji tylko po to by zobaczyć trwającą zaledwie parę minut akcję. Pewnego dnia programiści z Ubisoft postanowili jednak zmienić koncepcję gry. Zrezygnowano z motywów taktycznych, planowań, map na rzecz szybkiej akcji. Tak powstał Rainbow Six Lockdown, który został delikatnie to ujmując chłodno przyjęty przez graczy. Ubisoft nie zdołowany ostatnią porażką postanowił wypuścić kolejną grę insygnowaną logiem Rainbow Six. Zdrowy rozsądek sugeruje, że RS Vegas powrócił do starej metody rozgrywki... otóż nie! Ubisoft był pewnego swego, że z Tęczy Sześć można zrobić doskonały pełen akcji taktyczny FPS i wiecie co? Mieli rację.

Wiem, że zagorzali fani pierwszych "Tęcz" zmieszają mnie teraz z błotem twierdząc, że wręcz naruszam swego rodzaju, sakrum. Należy jednak zwrócić uwagę, że Lockdown i Vegas to zupełnie inna seria gier tyle, że z tym samym logiem (wiadomo marketing). Nowy Rainbow Six poza tematyką walki z terrorystami nie ma właściwie nic wspólnego z początkami serii. Rainbow Six stał się najlepszego rodzaju taktycznym FPS. Możemy, więc zapomnieć o szarżach z okrzykiem "kill 'em all" na wroga, gdyż takie działanie zawsze będzie kończyło się wczytaniem ostatniego save'a. Tu należy pomału infiltrować teren, korzystając z każdej możliwej ściany, biurka itp. (tu gra przełącza się w tryb TTP) jako ochrony, za którą możemy skryć się przed kulami wroga. Najlepszą taktyką jest po prostu śmiganie od zasłony do zasłony aż dotrzemy na tyle blisko do wroga by go bezpiecznie zdjąć. Taki rodzaj prowadzenia obstrzału nie gwarantuje nam jednak 100% ochrony, gdyż jak wiadomo by oddać strzał, trzeba się wychylić narażając tym samym na postrzał. Nasz wojak z "Tęczy" ma również możliwość wysunięcia zza zasłony jedynie broni, i oddania paru strzałów. Wroga tą metodą na pewno nie zneutralizujemy, bo taki rodzaj strzału zgodnie z realizmem odbywa się zupełnie na oślep. Jest za to wręcz nie zbędny, gdy chcemy przytłoczyć wroga dając tym samym czas naszym towarzyszą na bezpieczne przedostanie się na kolejne pozycje. Wprowadzono również sprawdzony chociażby w Call of Duty patent na brak paska HP. Podobnie jak produkcji Infinity Ward tak i w Rainbow Six Vegas po przyjęciu paru kul ekran robi się zamazany dając nam do zrozumienia, że nasze HP jest na wyczerpaniu. W tym momencie wystarczy jedynie przycupnąć, gdzieś na uboczu by zregenerowało nasze „zdrówko”

Teraz chyba warto napisać parę słów o fabule.... więc wbrew pozorom gra nie rozpoczyna się w tytułowym Vegas, lecz koło miasteczka gdzieś w krainie największych gringo -Meksyku. Po wyskoczeniu ze spadochronu naszym celem jest odnalezienie naszych dwóch towarzyszy. Dostanie się do nich jest tu oczywiście sprytnie wcielonym w akcję gry tuturialem, gdzie nauczymy się obsługi RS Vegas. Po zakończonej akcji wracamy do kraju, gdzie wpadamy w sam środek wielkiej akcji terrorystycznej. Tęcza Sześć dostaje za zadanie neutralizację terrorystów i uwolnienie zakładników. Fabuła raczej zbyt ambitna nie jest. Jest w niej jednak parę ciekawych zwrotów akcji i intryg, które motywują do dalszej gry (jak np. zdrada w szeregach Tęczy Sześć)

Wspinałem już o wcześniej o naszych towarzyszach, warto chyba teraz trochę rozwinąć ten temat: Pierwszą poważną zmianą jest zmniejszenie liczebności naszej grupy z ośmiu do dwóch. Nie ma nad czym płakać, gdyż ta dwójka stanowi naprawdę silne wsparcie. Nie kulą u nogi, która nas tylko spowalnia, stając na linii strzału bądź odstawiając inną głupotę. Nasi towarzysze (zresztą jak i wrogowie) mają naprawdę spory zasób inteligencji. Potrafią się kryć, flankować, rzucać granaty i prowadzić naprawdę porządną wymianę ognia. Niestety interakcja z naszą grupą jest mocno ograniczona. Pomijam fakt, że NIE możemy wydać im oddzielnych rozkazów, ale jedyne rozkazy, jakie możemy im wydać to "do mnie" i "stój, pilnuj pozycji". Nasi towarzysze radzą sobie zupełnie OK. i bez nich, ale miło byłoby mieć trochę większy wpływ na zachowanie grupy.

O czym by tu teraz napisać hmmm.... fabuła, klimat, akcja już było.... A no tak.. bronie!!
Ubisoft do dyspozycji naszej grupy antyterrorystycznej oddaje nam całą gamę wszelkiego rodzaju bronie automatyczne. Jeśli tego Wam mało to oprócz tego mamy pistolet, granaty hukowe, dymne, tłumiki i właściwie cały sprzęt, jaki powinien przy sobie mieć dobrze uzbrojony anty-terrorysta. Zgrzytem jest trochę sposób zdobywania amunicji, polegający na klasycznym dla FPS, zabawie w hienę cmentarną, zabierając ammo zabitym terrorystą. Jest to trochę mało zgodne z realizmem, ale w sumie to tylko gra. Zresztą przy takiej ilości wrogów te rozwiązanie chyba było najlepszym wyjściem.

Na koniec chyba również warto wspomnieć o grafice. Szybko i bez wodolejstwa: Rainbow Six Vegas oparty jest na technologii silnika graficznego Unreal Engine 3. I chyba już po tych słowach możecie się domyśleć, że gra wygląda bardzo ładnie. Wszystkie kasyna, budynki i tama (ostatni chyba najlepszy level w grze) wyglądają naprawdę super i chyba moim skromnym zdaniem lepiej niż na Xbox 360. Jednym zdaniem RS Vegas można określić jako: Wspaniały, klimatyczny taktyczny FPS ze świetną grafiką i trybem multiplayer.

Pora chyba na wycieczkę na pustynie Nevada do stolicy hazardu by powstrzymać terrorystów. Wstawaj graczu ojczyzna Cię wzywa. No dobra właściwie nie ojczyzna, przyjmijmy jednak, że jesteś wyznawcami myśli kosmopolitów, gdzie świat jest waszą ojczyzną :-P


»Komentarze

Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Login
Ankieta
Shoutbox



   
COPYRIGHT BY STREFA-GIER
ALL RIGHTS RESERVED